środa, 13 kwietnia 2016

Rock's TAG

Cześć Wszystkim !
Dzisiaj przychodzę do Was Rock;s TAG iem własnego pomysłu. TAG będzie w stylu geograficznym. Strasznie jestem ciekawa waszych opinii na ten temat ;) Ale dość gadania. Bierzmy się do roboty !

 

A wiec:
1.Diament - najgenialniejsza książka jaką czytałaś. 
Niezastąpiony "Sherlock Holmes" oczywiście ;) Kocham, kocham, kocham !!!! Nie mogę nie wspomnieć tez o książce autorstwa Dana Browna, "Kod Leonarda Da Vinci" którą także uwielbiam.

2.Granit - książka, którą najtrudniej Ci było nabyć.
Tutaj również pojawia się "Sherlock Holmes". Bardzo trudno mi było nabywać kolejne części przygód słynnego detektywa. W sklepach w których bywam rzadko kiedy można znaleźć jakiś tomik. Czasem o wiele łatwiej i szybciej było zamówić lekturę przez internet ;)

3.Piasek - najgorsza książka ever.
bez dwóch zdań: "Krzyżacy" Henryka Sienkiewicza, "Ferdydurke" Witolda Gombrowicza i "Lalka" Bolesława Prusa. Bo nie ma to jak szkolne lektury ;) Nauczyciele zawsze wiedzą o jest najlepsze ;p

4.Węgiel - książka po którą sięgnęłaś z myślą: "A co mi tam", lecz później zaskoczyło Cię, że jest tak dobra.
Hmm Zdecydowanie "Wybrani" autorstwa C. J. Daugherty. Za każdym razem kiedy robiłam zakupy w sklepie z książkami tą jedną omijałam szerokim łukiem. "Dziwna jakaś" - myślałam. No i tak któregoś razu podchodzę do półki na której stała lektura i myślę sobie: "A co mi tam" i kupuję książkę. Okazało się że lektura jest naprawdę dobra. I wiecie co ? Przeczytałam cały cykl ;)

5.Marmur - książka z majestatyczną okładką.
Z całą pewnością: "Nadciąga Burza" Robin Bridges oraz "Rywalki" Kiery Cass.

6.Bursztyn - książka, która trafiła do Twoich rąk za sprawą przypadku.
Byłam kiedyś u kuzynki. Któregoś dnia przyjechała Ciocia. Przywiozła ze sobą dwie książki: "Zmierzch" Stephanie Meyer i jeden z tomów przygód "Tomka w krainie kangurów", jeśli dobrze pamiętam był to "Tomek na tropach yeti". I w ten właśnie sposób do moich rąk trafił "Zmierzch". Pamiętam, jak ludzie wychwalali tę książkę, jak się nią zachwycali. Nie rozumiałam tego. Książka bowiem wywołała we mnie dokładnie odwrotne odczucia. Kiedy wróciłam do domu kupiłam sobie tę książkę tylko dlatego, że nie udało mi się jej skończyć przed powrotem. Nie lubię zostawiać nie doczytanych książek. To była dla mnie męczarnia ...

7.Sól kamienna - książka po którą sięgnęłaś ze względu na ładną okładkę, ale okazała się okropna.
"Dotyk Julii" Taheret Mafi. Wiem, dużo ludzi wychwala tę książkę, twierdzi, że jest niesamowita. Ja mam niestety inne zdanie na ten temat. Nie chciałabym nikogo urazić ani nic z tych rzeczy. Ja po prostu nie gustuję w tego typu lekturach. Spodobała mi się okładka, więc kupiłam egzemplarz. "Dotyk Julii" jeszcze jakoś zniosłam, ale "Sekretu Julii już nie dałam rady. Odstawiłam na półkę przeczytawszy w połowie. Niestety ;(

8.Bazalt - najzwyklejsza książka jaką czytałaś.
Myślę, że każda książka jest niezwykła na swój sposób. Gdybym jednak miała wskazać jakąś pozycję to byłyby to chyba "Zwierzenia Brit-Marii" Astrid Lindgren. Książka opowiada o dwóch dziewczynkach, które regularnie pisują do siebie listy. Książka niby zwykła, a jednak niezwykła. 

9.Kreda - książka, którą musiałaś przeczytałaś.
Tego to się trochę nazbierało. W końcu poloniści dbają byśmy zawsze mieli co czytać ;p Jedną z książek, którą musiałam przeczytać jest "Makbet" Williama Shakespeare a. Jedna z niewielu lektur, które mi się spodobały. Z bohaterów najbardziej polubiłam Lady Makbet. Większość ludzi pewnie widzi w niej tylko zabójczynie, którą nagle ruszyło sumienie. Ja natomiast widzę w niej odważną, silną i pewną siebie kobietę, która doskonale potrafi zjednywać sobie ludzi i manipulować nimi. Zawsze osiąga to co sobie wyznaczy, a słowa "poddać się" nawet nie istnieją w jej słowniku. Jest dokładnie taka jaka chciałabym być (oprócz tego zabijania oczywiście ;p). 

10.Torf - Twoja pierwsza książka.
Bez wątpienia "Baśnie braci Grimm". Ta książka wpadła mi w ręce jak byłam malutka (dosłownie ;p).

11.Osoby, które nominuję:

Oraz każdego kto ma ochotę taki TAG wykonać. ;)


"Ciemność nie zawsze oznacza zło, Światłość,
 nie zawsze oznacza dobro" 
Rol Cia  
                



2 komentarze:

  1. Ojej dla mnie ''Wybrani'' to zło, nienawidzę tego trójkącika, ale ''Dotyk Julii'' kocham! XD
    Dziękuję za nominację, zrobię ten TAG napewno! Lubię geografię! <3
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Po raz pierwszy spotykam ten tag, ale jest bardzo ciekawy! :D Szkoda, że nie podobał ci się Dotyk Julii, mi historia przypadła do gustu. Wybranych także kocham ♥ No i jestem chyba jedną z nielicznych osób, które uważają, że Krzyżacy nie są tacy źli ;)

    OdpowiedzUsuń